Petitie voor het behouden van Philippe Mettens

Contacter l'auteur de la pétition

Ce sujet de conversation a été automatiquement créé pour la pétition Petitie voor het behouden van Philippe Mettens.

Karel

#1 Keizer Philippe

2013-03-31 12:13

Iemand steunen die enkel in tijden van pre-electorale aanloop wat aandacht geeft aan de 40% Vlamingen die de gemeentekas spijzen ? Iemand steunen die al jaren zijn voeten veegt aan de faciliteiten welke voor Vlamingen voorhanden zouden moeten zijn ? Iemand steunen die officieus zijn gemeentepersoneel verbiedt Nederlands te spreken ? Mijn gedacht ! Jammer want veel van zijn partijgenoten hebben geen enkel probleem met een tweetalige gemeente. ZSolang dat die kerel zijn woord/belofte niet naleeft blijft alles stil liggen....en Vloesberg moet vooruit, Mr Mettens is niet onmisbaar, in tegendeel momenteel is hij een rem.

Visiteur

#2 Re: Keizer Philippe

2013-04-01 16:23

#1: Karel - Keizer Philippe 

Als nederlandstalige inwoner van Flobecq deel ik uw mening niet.

Flobecq is een dorp waar de verschillende gemeenschappen perfect geïntegreerd zijn en onze gemeente kan als voorbeeld dienen.
 
De loketmedewerkers onthalen de inwoners zo goed mogelijk en ze worden vaak gewaardeerd om hun veelzijdigheid.
 
Mocht de heer Mettens handelen zoals u zegt, zou hij dan een nederlandstalige schepen (afkomstig uit Aalst) opnemen in zijn team?
 
De petitie behandelt een democratisch probleem en niet zozeer een persoonlijke kwestie.


Visiteur

#3 Re: Re: Keizer Philippe

2013-04-07 14:21

#2: - Re: Keizer Philippe

Als hij die Nederlandstalige schepen voor zijn kar kan spannen en dat die blindelings de bevelen opvolgt en stemmen oplevert dan is dat een voldoende grote reden om deze op zijn lijst te zetten.Ik kan moeilijk geloven dat U enig moment gedacht heeft dat Mettens ook maar iets wil doen voor de uitgeweken vlamingen. Indien hij u iets beloofd heeft, dan heeft u pech, Mettens heeft op 12 jaar tijd nog geen enkele belofte nageleefd.

De Heer Mettens legt al jaren de faciliteiten naast zich neer, kijk maar eens objectief naar de website van de gemeente die u wellicht beter kent dan ikzelf.....en zelf weigert hij pertinent Nederlands te spreken in zijn gemeente. In andere kringen daarentegen heb ik hem al Nederlands horen spreken.... ten tijde van Verwilghen....

PS : Vergeet vooral niet om nog een paar anonieme stemmen bij te zetten op de petitie 16 handtekeningen op meer dan 1200 Vloesbergenaars is gene vette !

Ouboetie

#4 Vloesberg

2013-04-28 10:48

Flobecq is VLOESBERG in het Nederlands

Leo Camerlynck
Rik Vandeuser

#5 Andre Dallemagne

2013-05-07 06:39

Als die kerel Nederlandstalig is, dan ben ik Congolees. Rik
Enrico le Général

#6 Flovloes

2013-06-12 09:21

Mais enfin!! Mettens das ne chicken type!! hij is maïer van een gemeente, Président van de politique Scientifique... attention fédérale!! met autre mots.... een lege kostelijke doos!!
Scheunbreur van de Rudi met de motten!!!Kan iemand mij expliceren waarom dat dienen politique scientifique nog moet bestaan???????