PETITION DE SOUTIEN au CIRQUE TZIGANE ROMANES

Hester Lox, San Francisco, CA, États-Unis
Visiteur

/ #1987 We are afraid of what we don't know. (Nous avons peur de ce que nous ne savons pas.)

2010-11-06 10:33

I'm sorry my French isn't very good. It is more accurate if I express myself in my own language. This translation is mostly from translate.google.com. (Je suis désolé que mon français n'est pas très bonne. Il est plus exact si j'écris dans ma propre langue. Cette traduction est en grande partie de translate.google.com.)

France's official racism is as stupid and self-destructive as it is ignorant. This is one of the richest, most beautiful cultures in the world, and instead of appreciating what they have to share and learning from them, you treat them like garbage. (Le racisme officielle de la France est aussi stupide et auto-destructeur car il est ignorant. C'est l'un des plus riches, les plus belles cultures dans le monde, et au lieu d'apprécier ce qu'ils ont à partager et à apprendre d'eux, vous les traitez comme des ordures.)

The small-mindedness behind French (and everyone else's) ignorant attitude toward the Roma is transparent and ugly. It says nothing about the Roma, and everything repulsive about Sarkozy and his pathetic friends. You can't feel good about yourselves without shitting on others? (L'étroitesse d'esprit derrière les Français [et tous les autres] attitude ignorante envers les Roms est transparent et laid. Il ne dit rien sur les Roms, et tout répulsive sur Sarkozy et ses amis pathétique. Vous ne pouvez pas vous sentir bien sans donner de merde à d'autres personnes?)